Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2013

Πώς η Δέσποινα Βανδή τιμά τους γονείς της και τους μετανάστες και ...



«Και κάτι τελευταίο. Εμένα οι γονείς μου ήταν μετανάστες. Αυτό.»
Δέσποινα Βανδή, απαντώντας στον Χρυσαυγίτη Σφακιανάκη.

Ας δούμε λοιπόν πώς τιμά η κυρία Βανδή τους γονείς της και τους μετανάστες.



Ας δούμε πώς τιμά το φύλο της, την αξιοπρέπειά της και τη νεολαία που την «αποθεώνει».



Δυστυχώς δεν μπορώ να βρω δόκιμους χαρακτηρισμούς για την κυρία Βανδή.

Μπορώ μόνο να θυμίσω τι απάντησε ο Γιάννης Πουλόπουλος όταν κάποτε ρωτήθηκε γιατί δεν τραγουδάει πια: «Γιατί τώρα λένε πάμε να δούμε τον/την τάδε τραγουδιστή/τρια και όχι πάμε ν' ακούσουμε όπως παλιά».

Να σας πληροφορήσω μάλιστα ότι το κέντρο που «ερμήνευε» πέρυσι η κυρία Βανδή, με την ετέρα καλλιτέχνιδα κυρία Κοκκίνου, ήταν ασφυκτικά γεμάτο (αν και τεράστιο) από σχολεία.

Διαβάσατε καλά. Από σχολεία.

Το τι ακριβώς «έβλεπαν» οι μαθητές που πήγαιναν το βλέπετε κι εσείς στις φωτογραφίες.

Αυτό.

Σάββατο, 16 Νοεμβρίου 2013

Προς Άδωνι Γεωργιάδη: εσύ που έχεις Ελληνική Παιδεία κλίνε μας το «ο γελοίος, του γελοίου ...» και όταν τελειώσεις συνέχισε με το «ο άσχετος, του ασχέτου ...».



Κατά την δημοσιογραφική αναφορά (ρεπορτάζ), σήμερα 16/11/2013, ο υπουργός Υγείας κύριος Άδωνις Γεωργιάδης, διαπληκτιζόμενος (λεκτικώς) με γιατρούς σε ημερίδα του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου, στην επισήμανσή τους ότι η «υγεία δεν είναι εμπόρευμα αλλά αγαθό», αντέτεινε το εξής βαρύγδουπο επιχείρημα-ερώτημα: «αν είναι αγαθό τότε γιατί θέλετε να πληρώνεστε γι αυτό;». 


Ως φαίνεται, ο κύριος Γεωργιάδης, λάτρης (θεωρητικώς) της αρχαίας Ελλάδος, του Πολιτισμού και της Παιδείας της, αλλά και πολιτικός ανήρ, αγνοεί (ή σκοπίμως αποσιωπά) στοιχειώδεις αρχές της Φιλοσοφίας και ιδιαιτέρως της Πολιτικής Φιλοσοφίας, αλλά και την σοφία των αρχαίων φιλοσόφων εν γένει.

Στο σοβαροφανές-λογικοφανές πλην όμως ανόητο ερώτημά του έχει απαντήσει προ πολλού ο γίγας της Φιλοσοφίας Πλάτων: 

« ... Ερωτώντας τον Θρασύμαχο ... ο Σωκράτης έθεσε ως προϋπόθεση της συζήτησης ότι η Εξουσία είναι μια μορφή Τέχνης, κάτι που ο Θρασύμαχος δεν αρνήθηκε. 
   Ο Σωκράτης τότε επεσήμανε ότι είναι χαρακτηριστικό όλων των Τεχνών (άρα και της Εξουσίας) να επιζητούν το καλό αυτών προς τους οποίους απευθύνονται και όχι εκείνων που τις υπηρετούν. Η Ιατρική, για παράδειγμα, επιζητεί την Υγεία του ασθενούς και όχι του γιατρού. Μπορεί βεβαίως οι γιατροί να ζητούν πληρωμή, αυτό όμως δεν αποτελεί μέρος της τέχνης τους. Αντίθετα, το αίτημά τους για αμοιβή, επιβεβαιώνει ότι η τέχνη τους ωφελεί κάποιον άλλο και όχι τους ίδιους...». 

Το ανωτέρω απόσπασμα είναι από το βιβλίο «Μια Πρόσκληση στην Πολιτική Σκέψη» των καθηγητών Deutsch και Fornieri (εκδόσεις Thomson Wadsworth 2009), σε δική μου μετάφραση. 

Τάδε έφη Πλάτων στο μνημειώδες έργο του «Πολιτεία». Σε λίγες γραμμές ισοπεδώνει τον Εξουσιαστή Γεωργιάδη που ασκεί την «τέχνη» του προς όφελος του ιδίου και αιμοσταγών κεφαλαιοκρατών και όχι του λαού, κονιορτοποιώντας ταυτοχρόνως με έναν και μοναδικό συλλογισμό, το σόφισμα του θρασύτατου αυτού καρεκλοκένταυρου περί γιατρών και Υγείας, πολύ πριν αυτό διατυπωθεί. 

Θα ήθελα να θυμίσω στον κύριο Γεωργιάδη ότι η αρχική σημασία της λέξεως «υπουργός» ήταν «υπηρέτης» και να του συστήσω να προχωρήσει στην ανάγνωση των βιβλίων που ο ίδιος εκδίδει και πέραν του εξωφύλλου, αλλά δεν θα το κάνω. 

Αντιθέτως, για την περίπτωση του κυρίου Γεωργιάδη, θα παραπέμψω τους αναγνώστες στο «Εγχειρίδιο Βλακείας» του Δ. Χαριτόπουλου (εκδόσεις Ελευθερουδάκη 2008). 


Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2013

Εγώ πάντως θα πάω να χέσω στο «Μαξίμου».



Δεν μας έφταναν τα χαράτσια, οι κατασχέσεις, τα πρόστιμα, οι καβγάδες, η αφόρητη γραφειοκρατία, το σύστημα που «πέφτει» (πότε σηκώνεται αυτό το σύστημα παραμένει μυστήριο) κτλ, τώρα δεν έχουμε ούτε πού να χέσουμε. 



Κεντρική ΔΟΥ χθες το πρωί.

Υποθέτω ότι συμβαίνει σε όλες τις Δημόσιες Υπηρεσίες. Αν σε πιάσει «κόψιμο» ... χέστηκες! 

Προτείνω να πηγαίνουμε για χέσιμο στο Μαξίμου. Θα πιάσει τόπο. 

Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου 2013

Α! Ώστε δεν είναι όλοι οι αναρχικοί κακοποιοί! Τι έκπληξη!



Διαβάστε παρακαλώ εδώ. Πρόκειται για πρόσφατη ανακοίνωση της Συσπείρωσης Αναρχικών για τη δολοφονία των Χρυσαυγιτών στο Ν. Ηράκλειο. Καταρρίπτει την προπαγάνδα τού καθεστώτος: Δεν είναι όλοι οι αναρχικοί ανεγκέφαλοι μπαχαλάκηδες, ούτε κακοποιοί, ούτε βέβαια χειροκροτητές οποιουδήποτε. Διαβάστε την προσεκτικά και μετά συνεχίστε παρακάτω. 

Παρατηρώ: 

Ο συντάκτης δεν αποφεύγει τα λάθη (ορθογραφικά, συντακτικά), αλλά ξέρει ελληνικά. Τουλάχιστον περισσότερα από τους αγράμματους «αριστερούς» και «προοδευτικούς» που μας ζαλίζουν με κενές αναλύσεις, τους παπ(άρ)ες της δημοσιογραφίας και τους συστημικούς ηλιθίους (πολιτικούς, υπουργούς κτλ). Κατανοητό κείμενο, σε αντίθεση με τα βαριά ξύλινα των κομμάτων και των θεωρητικών (πραγματικών και κάλπικων). 

Αποκαλεί τη Χρυσή Αυγή με το πλήρες όνομά της (Λαϊκός Σύνδεσμος Χρυσή Αυγή). Έτσι την αποκαλούν οι Χρυσαυγίτες, οι συγκαλυμμένοι υποστηρικτές τους (π.χ Defencenet) και όσοι την σέβονται (σέβονται τους χιλιάδες μη προνομιούχους πιτσιρικάδες που στρατολογήθηκαν από φασιστοειδή που πουλάν ελπίδες). 

Τονίζει εξαρχής ότι η αντίθεση Φασίστες-Αντιφασίστες και η συνεπαγόμενη μάχη, είναι ηλίθια και παραπλανητική. Φτύνει δηλαδή τους κολλημένους από οπουδήποτε κι αν προέρχονται. 

Σαρκάζει (έμμεσα αλλά σαφέστατα) το κίνημα (βάλτε, λέει, εισαγωγικά ή όχι). Το Αναρχικό εννοεί, γνωρίζοντας προφανώς ότι έχει μαζευτεί εκεί ο κάθε πικραμένος και άλλοι πολλοί που δεν τους λέω για να μην προσβάλω τον συντάκτη. Έχει προφανώς μπουχτίσει κι αυτός (όπως κι εμείς) από τη «βαθυστόχαστη» μπουρδολογία των προκηρύξεων και από το μωσαϊκό κατηγοριών, αποχρώσεων και τάσεων όσων εναντιώνονται στην (οποιαδήποτε) εξουσία. 

Χτυπάει κέντρο λέγοντας ότι στη μάχη Φασίστες-Αντιφασίστες σκοτώνονται οι εξουσιαστές μεταξύ τους και συνακόλουθα κανείς συνεπής Αναρχικός (και πατριώτης θα πρόσθετα εγώ από τη μεριά μου) δεν έχει λόγο να ανακατευτεί παίρνοντας το μέρος του ενός ή του άλλου (περιττό να τονίσω ότι αναφέρομαι, πιστεύω και ο συντάκτης, σε πολιτικό επίπεδο και όχι στο επίπεδο των αθώων θυμάτων για τα οποία οδύρομαι). 

Παρότι είναι σαφές ότι δεν θεωρεί το χτύπημα προβακατόρικο, από μυστικές υπηρεσίες κτλ, αλλά σπασμωδική ενέργεια ανεγκέφαλων από τον (ευρύτερο) δικό του χώρο, δεν διστάζει να παραδεχτεί ότι πρόκειται για νερό στον μύλο του συστήματος, φτύνοντας κατάμουτρα τους δράστες επειδή οι πρακτικές τους όχι μόνο απέχουν από την ιδεολογία τους αλλά και στρέφονται τελικά εναντίον της. 

Προτίμησα να αναφέρω τα καλά της ανακοίνωσης και όχι τις κάθετες διαφωνίες μου. Ανέκαθεν φώναζα ότι ο Αναρχισμός είναι ιδεολογία και δεν πρέπει να επιτρέπουμε σε κανέναν (συστημικό προπαγανδιστή ή θερμοκέφαλο αναρχικό) να την αμαυρώνει. 

Κανένα σχόλιο; 


Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου 2013

Παρακράτος σ΄ αγαπώ.



Παρακράτος σ’ αγαπώ, 
κολασμένα σε ποθώ, 
γιατί μ’ έκανες να φρίττω. 
Να φοβάμαι συνεχώς, 
να τρομάζω διαρκώς 
και καθόλου να μην πλήττω. 

Παρακράτος σ’ αγαπώ· 
σε θερμοπαρακαλώ 
ούτε ώρα μην διστάζεις. 
Να σερβίρεις, να κερνάς,
αίμα-βία να ξερνάς, 
προβοκάτσιες να σχεδιάζεις. 

Παρακράτος σ’ αγαπώ 
και γι αυτό σ’ εκλιπαρώ.
Να χαρείς τ’ αφεντικά σου. 
Μείνε πλάι μου καιρό,
στης Πρεσβείας τον χορό,
και η ψήφος μου δικιά σου. 

Παρακράτος σ’ αγαπώ 
και αν λείψεις θα πενθώ.
Θα το γράψει η Ιστορία. 
Κράτος θα ‘χω ορφανό,
καθεστώς χωρίς βοηθό
και τραμπούκους σε απορία.