Ο Νικολάκης γιόρταζε.
Κι επειδή ο Νικολάκης γιόρταζε, πήρα ένα παιχνιδάκι για δώρο και τον επισκέφτηκα.
Καλή η παρέα, καλά περνάγαμε, πέρασε και η ώρα.
Ο μπαμπάς του Νικολάκη είπε να κεράσει σουβλάκια. Δεν είχε την οικονομική δυνατότητα για κάτι παραπάνω, αλλά και οι υπόλοιποι της παρέας δεν είχαμε απαίτηση για κάτι παραπάνω (στο ίδιο οικονομικό επίπεδο-χάλι είμαστε όλοι).
-«Εδώ κάτω στην πλατεία. Ξέρετε ... την κεντρική. Είναι ο Τάδε».
-«Ποιος είναι ο Τάδε ρε παιδιά;».
-«Δεν τον έχετε ακούσει; Αααα, το καλύτερο σουβλάκι της Αθήνας. Από το 19τόσο!».
-«Σοβαρά; Ε τότε βουρ! Ένα καλαμάκι κοτόπουλο-ντομάτα-πατάτες για μένα».
Κτλ κτλ.
Κτλ κτλ.
Η ιδέα (καθόλου πρωτότυπη, μα τόσο οικεία, ανθρώπινη και προσφιλής στην ελληνική παρέα) απεδείχθη ατυχής.
Αφού πέρασε καμιά ώρα και είχαμε αλληθωρίσει από την πείνα («Εεε, γιορτή σήμερα, θα ‘χει πολλή δουλειά μωρέ» κτλ κτλ), έρχεται ένας βρωμύλος (ούτε ο ήρωας εργάτης υπονόμων αμέσως μετά την καθ’ όλα σεβαστή δουλειά του δεν βρωμάει έτσι) και φέρνει τα σουβλάκια τού Τάδε, τα καλύτερα της Αθήνας από το 19τόσο:
Όλα καμένα.
Πάει το βράδυ, πάει η ωραία ατμόσφαιρα, πάει κι η παρέα.
Αρχίσανε όλοι τα «Γαλλικά», εκνευρισμός, άλλοι προτείνανε να τον υποχρεώσουμε να φέρει καλύτερα (μετά από 2 ώρες υποθέτω, αφού γι αυτά τα σκατά-καλύτερα χρειάστηκε 1 ώρα), άλλοι να τα επιστρέψουμε και να πάρουμε τα χρήματα πίσω (και να μείνουμε νηστικοί ή να απευθυνθούμε σε άλλον καραγκιόζη που πουλάει καλύτερα καλύτερα σουβλάκια από το 18τόσο) κτλ κτλ.
Ένας πιο παρατηρητικός διαπίστωσε ότι τα καλύτερα σουβλάκια από το 19τόσο συνοδεύονταν απ’ αυτό:
Το δελτίο παραγγελίας. Ένα εσωτερικό στοιχείο του καταστήματος που δεν πρέπει να φτάνει στον πελάτη και τίποτε άλλο.
Απόδειξη που-θε-νά.
Ζήτησα ευγενικά συγγνώμη («Είναι ήδη αργά. Δεν πειράζει ... άλλη φορά»), παρηγόρησα τον συντετριμμένο μπαμπά του Νικολάκη («Τον καραγκιόζη μου χάλασε τη γιορτή»), φίλησα τον Νικολάκη και αποχώρησα.
Πριν φύγω τελείως από την περιοχή, έκανα μια επίσκεψη στο ψητοπωλείο του Τάδε όπου από το 19τόσο φτιάχνονται τα καλύτερα μελαχρινά σουβλάκια.
Κατόπιν όλων αυτών, και αφού επαναλάβω την προτροπή προς τους αναγνώστες μου να στέλνουν στο διάβολο όποιον φημισμένο κερατά τους πουλάει σκατά και τους φτύνει στα μούτρα, είμαι υποχρεωμένος να προβώ στις παρακάτω δηλώσεις:
Κύριε Τάδε μου, από το 19τόσο.
Δεν πιστεύω ότι έγινες τυχαία διάσημος. Από το 19τόσο που ξεκίνησες και για πολλά έτη πρέπει να έφτιαχνες καλό σουβλάκι. Δεν μπορεί όοολοι αυτοί που περιδρομιάζουν σε σένα από το 19τόσο να τρώνε καμένα. Θα το μαθαίναμε. Θα τους είχε θερίσει ο καρκίνος.
Θα ήσουν λοιπόν καλός. Θα είχες μεράκι, τέχνη και καλά υλικά. Τι να τα κάνω όμως;
Τι να την κάνω την ιστορία σου; Τι να το κάνω το κυριλέ (και προσφάτως ανακαινισθέν και επεκταθέν καθώς μανθάνω) μαγαζί σου; Τι να την κάνω τη φήμη σου και τις χαμογελαστές φάτσες διασήμων που κατά καιρούς σερβίρισες στις φωτογραφίες που κοσμούν τους τοίχους;
Κύριε Τάδε μου, συμπάθα με, αλλά είσαι κλέφτης. Δυό φορές μάλιστα. Σήμερα, 6 Δεκέμβρη του 2013, του Άι Νικόλα ανήμερα, έκλεψες φτωχούς ανθρώπους πουλώντας τους σκατά και εισπράττοντας ευρώ και μετά τους ξανάκλεψες κρυφά μη δίνοντας απόδειξη.
Είσαι και επικίνδυνος. Το προσωπικό σου βρωμάει (αν για τη συναλλαγή με τον ντελιβερά απαιτείται μανταλάκι στη μύτη, δεν τολμώ να φανταστώ πώς είναι ο ψήστης που ο κόσμος δεν τον βλέπει) και τα σουβλάκια σου είναι θάνατος (ρώτα έναν χημικό τροφίμων να σου πει τι σημαίνει καμένο κρέας και καμένο λίπος).
Λοιπόν κύριε Τάδε μου, δεν ξέρω πώς ήσουνα το 19τόσο, αλλά το 2013 είσαι αχρείος. Είσαι ένα από τα πολλά σάπια φρούτα που υπάρχουν μεν παντού, αλλά ευδοκιμούν ανενόχλητα (ατιμώρητα) μόνο στην Ελλάδα.
Είσαι σαν τα σουβλάκια που πουλάς:
Καμένος.
Δέν υπάρχει κράτος. Μόνο παρακράτος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι θέμα κράτους ή νοοτροπίας του Ελληνα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι θέμα νοοτροπίας ή είναι θέμα αξιών;
Και αν κάποιος δεν έχεις αξίες ποιος μπορεί να τους τις επιβάλλει με την βία; Μια χούντα; Ε και, τι αλλάζει;Ο φόβο φυλάει τα έρημα αλλά στο πρώτο στραβό βλέμμα τα έρημα σε κλέβουν.
Σκοπός είναι να τιμάμε τον όρο άνθρωπος ...
Ξέρει Αυτόλυκε είναι θέμα συνείδησης και στρογγυλέματος αυτής. Οταν δεν μας βολεύει να φτύνει ο καθένας τη μούρη του στο καθρέφτη, γιατι ο χειρότερος εχθρός είναι ο ίδιος μας ο εαυτός και η αυτογνωσία είναι μακράν ημών και υμών τι περιμένεις .
Αυτός ο κος 19(Π@π@μντλς) έγινε γνωστός απο του πελάτες...Οταν άρχισε να χάνει την ποιότητά του δεν τους έχασε γιατι και αυτοί είχαν στρογγυλέψει τις αξιώσις περί ποιότητας (μια λέξη που μπορεί να αναχθεί σε ότι αφορά την ζωή εν γένει )...
Αρα καταλήγουμε σε έναν φαύλο κύκλο ο οποίος μόνο με έναν τρόπο κόβεται ...Οπως έκοψε ο Μ. Αλέξανδρος τον γόρδιο δεσμό.
Αλλά βρές μου εσύ την σήμερον 3 αδιάφθορους και θα σου πω πόσες μέρες θα ζήσουν
Παρακράτος-Λαμογιοκράτος. Συμμαχία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧριστίνα θίγεις πάλι μεγάλο θέμα, όταν λες ότι ο τύπος δεν είναι ο μόνος που φταίει αλλά ότι φταίνε και οι πελάτες.
Ο αχρείος σερβίρει αχρείους και οι αχρείοι τρώνε από τον αχρείο. Φαύλος κύκλος. Σοφή κουβέντα.
Αυτή, καί η γενικότερη αχρεία νοοτροπία οδηγεί στή μή ύπαρξη κράτους. Οπότε τί μένει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΩΤΙΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!
Aγαπητέ φίλε Αριστείδη, όντας πάντα το μαύρο πρόβατο της οικογένειας , (παιδιόθεν) μου άρεσε να μπορώ πριν ισοπεδώσω τον ιθύνον νου να μπορώ να δω που είμαι εγώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕτσι λοιπόν μιας και πιστεύω πως μου δόθηκε το χάρισμα του μυαλού και όχι του κενού στο καύκαλο μέσα δεν μπορώ να μη δω πως η έννοια προσφορά και ζήτηση ισχύει σε όλα τα θέματα είτε υλικά είτε πνευματικά.
Τι να πουμε για κάποιον κλέφτη όταν υπάρχει αυτός που αγοράζει το προϊόν της κλοπής.
Εχουμε λοιπόν μερικά μουλάρια τα οποία είναι θρασύτατα, ανάγωγα, με λογική ακρίδας , ψεύτες, λοποδύτες, κίναιδοι , επαίσχυντοι και οι οποίοι έχουν αποδεδειγμένα κλέψει, ξεπουλήσει, πει ψέμματα στο λαό. Αντι ο λαός λοιπόν να τους εκδιώξει λειτουργώντας συλλλογικά αλλά με μεμονομένη συνείδηση ο καθείς που όμως δεν μπορεί να υπερβεί το κοινό καλό τι κάνει;
Να σου πω φωνάζει, γκρινιάζει, αλλά επειδή είναι βολεμένος ακόμα κοιτά τη πάρτη του λέγοντας απλά μια ρήση :
Πω πω το καημένο ρε γμτ τι περνάει δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση του αλλά πώς να τον βοηθήσω (και βάζει δίπλα ένα σωρό δικαιολογίες πολύ λογικές μεν αλλά που όμως αν κάποιος έχει τα @@ να κοιτάξει μέσα του θα δει απλά ότι είναι δικαιολογίες)
Εμείς συνεχίζουμε να αντιδρούμε από το πληκτρολόγιο, να επαναστατούμε από το καναπέ και να δίνουμε τη μάχη του τηλεκοντρόλ …
Υπάρχουν βέβαια και κάποια μυαλά σαν την χάρη σου που γράφουν έμμεσα αλλά και άμεσα όταν χρειαστεί λέγοντας αλήθειες που πονάνε αλλά και πάλι τίποτα δεν γίνεται .
Ετσι λοιπόν περιμένουμε τον έναν και μοναδικό ηγέτη που θα μας βγάλει από τη μιζέρια μας …Οχι όμως γιατί θα μας πάει παρακάτω δείχνοντας μας πως για να είναι καλά το επιμέρους πρέπει να είναι καλά το σύνολο …που σημαίνει ότι θα υπάρξουν φορές που το επιμέρους θα πρέπει να απεμπολήσει τα θέλω του ,όχι γι αυτό.
Τον ηγέτη που θα μας πάει εκεί που ήμασταν ….εμ έλα που δεν είναι έτσι τα πράγματα, και δεν θα γίνουν ποτέ έτσι .
Αφενός γιατί όλοι εμείς ή να πω καλύτερα οι περισσότεροι είμαστε εν δυνάμει ηγέτες γιατί ο καθένας από εμάς ξέρει τι πρέπει να γίνει , λέει το σωστότερο και με το λιγότερο κόστος .Αφετέρου γιατι ακόμα και έτσι κοιτούμε την πάρτη μας …
Και η ζωή συνεχίζεται και οι δωσίλογοι θα κάνουν κουμάντο και οι ξένοι θα μας εξουσιάζουν γιατί απλά δεν κοιτούμε το ΕΜΕΙΣ αλλά το ΕΓΩ και πολλά άλλα.
Ευχαριστώ για την υπομονή να με διαβάσεις…
Αυτόλυκε
Στο φωτιά είμαι μέσα αλλά να ξέρεις με αυτή τη φωτιά μπορεί να καούμε και εμείς ….Εσύ είσαι διατεθειμένος να γίνεις γράμματα σε ένα μάρμαρο ; Γιατί βλέπεις αυτή τη φορά ο θάνατος δεν ξεκινά από το σώμα αλλά εκει καταλήγει…και οι περισσότεροι που τώρα ζουν είναι ήδη νεκροί .
Πού λεφτά γιά μάρμαρο βρέ Χριστίνα; Εξ άλλου δέν έχω τό δικαίωμα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα λεφτά θα τα βάλουν Αυτόλυκε άλλοι ....Οσο για το δεύτερο σκέλος της πρότασής σου συμφωνώ μέχρι ένα σημείο με τη μόνη διαφορά ότι πιστεύω πως σε λίγο καιρό θα αναρωτιόμαστε αν είναι θέμα ''δικαιώματος'' ή ''υποχρέωσης''. Καθότι θυμάσαι ποιος είχε πει το :
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλει Αρετή και Τόλμη η Ελευθερία.
Πόσω δε μάλλον όταν την θεωρείς δεδομένη και την ξεπουλάς στον βωμό της καλοπέρασης .
Δέν μέ εννόησες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙσως σε εννόησα και η απάντηση ΄μου βασίστηκε στη ρήση τα λέω στη νύφη να τ' ακούσει η πεθερά :) ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΙσως πάλι χάζεψα ρε γμτ
Καλημέρα Αυτόλυκέ μας ....(περασμένη η 12 ;-) ....
Δηλαδή, εγώ είμαι η νύφη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΆντε μετά νά σέ κάνει κανείς πεθερά!! Κάηκε η γούνα του.
Εσύ είσαι λύκος και μάλιστα Αυτόλυκος ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσο για μένα αν γίνω πεθερά κάηκαν νύφες και γαμπροί
Τό όνομα δέν έχει σχέση μέ λύκους. (Π.χ. λυκόφως, λυκαυγές, λύχνος κλπ.). Μεταφορικά σημαίνει αυτοδίδακτος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔέν τά πάς καλά μέ τήν Μυθολογία.
Γιός τού Ερμή καί τής Χιόνης, παππούς τού πολυμήχανου Οδυσσέα, ένας από τούς 50 Αργοναύτες.
Μεταξύ Αργοναυτικών καί Τρωϊκού πολέμου μεσολαβούν περίπου 2.500 χρόνια. Γιά σκέψου το λίγο.
Κι εγώ είχα αιφνιδιαστεί με το όνομα. Δεν το ήξερα βέβαια. Το 'ψαξα και κατάλαβα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα καλημέρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΟχι πραγματικά δεν το ήξερα ..και χάρηκα γιατί κάθε φορά που σου/σας μιλάω όλο και κάτι παραπάνω μαθαίνω..Παρ όλα αυτά όχι δεν τα πάω καλά με την μυθολογία τώρα τελευταία μου λειπουν αυτά τα 2500 χρόνια...
Οσο για το αυτοδίδακτος να αυτά λες και μετά αν σου γίνω τσιμπούρι θα αναρωτιέσαι το λόγο :P