Παρασκευή, 28 Ιανουαρίου 2011

Όπου γονιός και δάσκαλος.



Κατοχυρώστε νομικά το δικαίωμα κάθε γονιού να διδάσκει ο ίδιος στο σπίτι το παιδί του. Αν σας βαστάει!

Είναι υποχρέωση κάθε γονέα να εκπαιδεύει το παιδί του. Όσο και όπως μπορεί. Να ελέγχει την πρόοδό του στο σχολείο και να συμπληρώνει την εκεί αγωγή σε συνεργασία με το δάσκαλο. Η Παιδεία απαιτεί Σχολείο και Οικογένεια. Ο κύριος ρόλος στο πρώτο, ο υποστηρικτικός ρόλος στη δεύτερη.

Τι γίνεται όμως όταν το Σχολείο ξοφλήσει;

Δεν μιλάω μόνο για το ποινικό μέρος. Δεν λέω για τους ψευτοπαλληκαράδες που απειλούν-κακοποιούν δασκάλους και μαθητές εν ώρα μαθήματος, για τις ένοπλες συμμορίες (ανηλίκων!) που ληστεύουν παιδάκια, για τα μίνι όργια στις τουαλέτες, για τους εξωσχολικούς βανδάλους των καταλήψεων, για τους εμπόρους ναρκωτικών που δρουν ανενόχλητοι εντός και εκτός σχολικών συγκροτημάτων.

Αν και όποιος στέλνει σήμερα το παιδί του στο σχολείο, δεν είναι καθόλου βέβαιος ότι θα το πάρει πίσω υγιές (σωματικώς και ψυχικώς), εγώ αναφέρομαι κυρίως στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Εφόσον την έχουν αναλάβει η Δραγώνα και ο Βερέμης, οι μαθητές κινδυνεύουν περισσότερο από αυτή μέσα στις αίθουσες, παρά από τα στιλέτα στα προαύλια.

Αρκεί να σας πω τούτο: τις προάλλες, στο βρωμερό τοίχο της πολυκατοικίας μου, σε υποβαθμισμένη πλέον συνοικία του κέντρου, ξεφύτρωσε αφίσα οικολογικού περιεχομένου. Την είχε κολλήσει παρέα από 10χρονα ΑλβανοΡουμανάκια που διαμένουν υπόγειο-ισόγειο-πρώτο. Προσπαθώντας να μπω στην είσοδο παραλίγο να τσακιστώ στις σκάλες από τα αμέτρητα κουτάκια κοκα-κόλας και τις συσκευασίες από πατατάκια-κρουασάν, που τα ίδια παιδιά είχαν παρατήσει εκεί. Όταν τα μάζεψα (όχι τα σκουπίδια, τα παιδιά) και τα ρώτησα δύο-τρία πράγματα, έμαθα ότι η δασκάλα τους (την γνωρίζω, πρόκειται για μια Συνασπισμένη μαϊμού με ιδιαίτερη αδυναμία στους Κεμαλόκαυλους Οικολόγους) ουδέποτε τους εξήγησε τι είναι τέλος πάντων όλα αυτά τα σκατά που καταναλώνουν, ούτε ότι πρέπει να πλένουν τα χέρια τους πριν τα φάνε διότι έτσι καταπίνουν και τις ακαθαρσίες των σκύλων που μάζεψε από το πεζοδρόμιο η μπάλα που κρατούσαν, ούτε βέβαια ότι τα σκουπίδια πάνε στον κάλαθο των αχρήστων και όχι καταμεσής στη σκάλα. Την οικολογική αφίσα όμως, εκείνη τους την έδωσε να την κολλήσουν!! Τρομερή συνέπεια η μανδαμίτσα!

Μεμονωμένο; Ίσως, αλλά γιατί θα πρέπει να παίζω ζάρια, και ανάλογα με τη ζαριά, αν είμαι τυχερός ή όχι, να αναλαμβάνει το παιδί μου σωστός δάσκαλος;

Να το πάρουμε απόφαση: οι σωστοί δάσκαλοι σπανίζουν και η Παιδεία υφίσταται βιασμό. Το μάθημα της Ιστορίας ψυχορραγεί. Ο Μεγάλος Αδελφός αποφάσισε: αν δεν μπορεί να διδάσκεται η πολιτικώς ορθή Ιστορία δεν θα διδάσκεται καμία Ιστορία. Το θεμελιώδες μάθημα της Λογικής Επιστήμης, το οποίο διδάσκει κριτική σκέψη έχει αποθάνει προ πολλού (Θεός συγχωρές το). Για αρχαία Ελληνικά ούτε λόγος (τα κήδεψε η Θάλεια). Προβλέπω ότι τα Θρησκευτικά θα τα αναλάβουν οι ιμάμηδες, τη Γεωγραφία οι Αλβανοί, τα ήδη διδασκόμενα με επιτυχία κεφάλαια λειτουργίας μιας καφετιέρας και διαφήμισης ηλεκτρονικών παιχνιδομηχανών θα μετεξελιχθούν σε μαθήματα πεολειχίας (για σερνικούς και θηλυκούς καθότι η ομοφυλοφιλία είναι μόδα) και διαφήμισης ψυχεδελικών κτλ κτλ.

Πλειοδοτώ λοιπόν σε προοδευτικότητα και προτείνω:

Να κατοχυρωθεί δια νόμου το χόουμσκούουλ, opos Ameriki … συγγνώμη … το homeschool, όπως στην Αμερική.

Να απαιτήσουμε να κατοχυρωθεί νομικά το δικαίωμα κάθε γονιού να διδάσκει ο ίδιος στο σπίτι το παιδί του.

Αρκετοί θα έχετε ερωτήσεις και ενστάσεις: «το επιτρέπει το Σύνταγμα;», «ούτως ή άλλως εκπαιδευτικό πρόγραμμα και ύλη θα καθορίζονται από το υπουργείο. Ανθελληνικό το υπουργείο, ανθελληνικό και το πρόγραμμα», «δεν έχουμε χρόνο σαν γονιοί, δουλεύουμε όλη την ημέρα», «θα μείνουν άνεργοι τόσοι δάσκαλοι και καθηγητές».

Ουδείς λόγος ανησυχίας. Αυτά θα τα λύσει οσονούπω η κλίκα που κυβερνά. Το Σύνταγμα θα αλλάξει (για άλλους λόγους), ο ένας στους δύο (είτε γονιός είτε δάσκαλος) θα είναι άνεργος και στην τελική εγώ θα διδάξω στο παιδί μου ότι ο Κολοκοτρώνης ήταν ήρωας και όχι άξεστος κατσαπλιάς και ας έρθει οποιαδήποτε κότα του υπουργείου να μου πει κατάμουτρα ότι είμαι εκτός προγράμματος. Αν τολμάει…

Τι να λένε άραγε οι κατέχοντες τα σκήπτρα του προοδευτισμού και της διδακτικής, γι αυτή μου την προοδευτικότατη πρόταση; Τι να λέει άραγε η Lady Anna Bilderberg; Τι να λέει το δίδυμο ΘΘ (Θάνος-Θάλεια); Τι να λένε οι αλογοουρές (οι συνδικαλισταράδες της Δ.Ο.Ε και της Ο.Λ.Μ.Ε που πρωτοστατούν στα αντιρατσιστικά συλλαλητήρια αλλά για την παραπαιδεία «δεν γνωρίζω-δεν απαντώ»);

Είναι αυτή μου η πρόταση αρκετά προοδευτική για τα μούτρα τους;

3 σχόλια:

Μούσα είπε...

Και για του λόγου το αληθές
http://www.abekaacademy.org/

Δεν ξερω αν είσαι εκπαιδευτικός αλλά λες πολυ σωστά πραγματα.
Αλλωστε και οι Αρχαίοι, ειδικά ο Πλουταρχος ελεγαν οτι μεχρι πέντε χρονών τα παιδιά πρεπει να μένουν στο σπιτι και να εκπαιδεύονται απο την μητέρα και καποια παιδαγωγό και μετα σε καποιο καλό σχολείο.
Αυτο ακολουθούν πολλοί Ευρωπαίοι(Αναγέννηση- Αρχαία Ελλαδα),οι Ρώσοι(Βυζάντιο- Αρχαία Ελλαδα) οπως επίσης και πολλοί που ανήκουν στην "άρχουσα τάξη¨" εδώ στην Ελλάδα.
ΟΙ υπόλοιποι κάτοικοι της Ελλάδος -ή οι περισσότεροι- δυστυχώς αφήνουν τα παιδια μεχρι 5 χρονων τελείως ελεύθερα,ανεκπαίδευτα απο ολες τις απόψεις, tabula rasa και μετα ξαφνικά στα πέντε αποφασίζουν να τα 'μαντρώσουν'(συγγνωμη για το χοντροκομμένο ρημα αλλά αυτο μου ερχεται), και οτι τωρα ηρθε η ωρα να μαθουν(βεβαια στα ελληνικα σχολεία οπως σωστα γραφεις ακομα και αυτό πλεον είναι σχετικό) επειδη κάποιοι ετσι τ΄ορισαν αλλά "ξέχασαν" να τους πουν για τα πριν.

Η απορροφητικότητα του ανθρώπου που ακομα και απο εμβρυο μπορεί ν΄αρχίσει να εκπαιδεύεται βρίσκεται στο ζενιθ σ΄αυτές τις ηλικίες
Ετσι και σ΄ενα άσχετο σχολείο να παει μετα( a priori συμφωνω να μην παει καθολου σ΄ενα τετοιο σχολείο οπως είναι το σημερινό ελληνικό) το κακο θα είναι μικρό γιατι θα εχει πάρει τις βάσεις και θα συνεχίσει λογικά θα συνεχίσει να τις παίρνει απο το σπίτι του.
Το θέμα είναι ποιος είναι σε θέση απο το σπίτι να να του τις δώσει αλλά αυτο είναι αλλο μεγάλο θέμα για συζήτηση !
Το θεμα της εκπαίδευσης είναι τεράστιο και συντομα θα γραψω για ολα αυτα σε δικό μου ιστολόγιο αλλά μεχρι τότε θάλησα να παρέμβω και να στηρίξω αυτα που σωστά λες.



Οσο για την δικαιοσύνη που ζητάς -παρεπιμπτόντως και εγω αυτην ζητώ εντόνως τελευταία -
οφείλω να σου πω οτι ζητας τα πάντα.
ΣΤην Πολιτεία του ο Πλάτωνας την θεωρεί μια απο τις 4 βασικές Αρετές,- κατ΄εμε η βασικότερη -γιατι βάση αυτης μπορούν τελικά να λυθούν ολα τα προβλήματα , κάθε 'κατεργάρης να παει στον πάγκο του' και να επικρατήσει η Αρμονία και η Ευτυχία στην Ανθρωπότητα.

Σε χαιρετώ
Μια καινούργια αναγνώστρια σου

Αριστείδης είπε...

Προς Μούσα:

Χαίρομαι που καλωσορίζω μία ακόμη φίλη, μία ακόμη αναγνώστρια που συμφωνεί με όσα γράφω και συμμερίζεται τις ανησυχίες μου.
Πολύ αξιόλογα τα όσα συμπληρώνεις (κάθε σχόλιο σαν το δικό σου το θεωρώ συμπλήρωμα της ανάρτησης) και σ' ευχαριστώ γι αυτό.
Δεν είμαι εκπαιδευτικός, αλλά προέρχομαι από οικογένεια εκπαιδευτικών.
Με το καλό να δούμε και το δικό σου ιστολόγιο. Μην ξεχάσεις να με ενημερώσεις.
Τις ευχές μου!

Mούσα είπε...

Αγαπητέ Αριστείδη
ευχαριστώ για τις ευχές σου
Εδώ και δυο χρόνια θελω να δημιουργήσω ενα ιστολογιο αλλά για διάφορους λόγους αναβάλεται η πράξη αυτή ενω ΕΧΩ καιΘΕΛΩ πολλά να πω.
ΟΠως και να χει -και οτι και αν δημιουργησω -θα σ΄ενημερώσω γιατι θελω να εχω επαφη μ΄ανθρώπους που μεταξύ αλλων θετουν ως πρωτο θεμα την δικαιοσυνη.
Αυτο μου λεει κατι.

Οσον αφορά το σχόλιο θελω απλά να δικαιολογηθώ διοτι γραφτηκε γρηγορα και σε καπως περασμένη ωρα και δεν εχει την ανάλογη αναπτυξη με βαση τα σοβαρα θέματα που θίγονται.Ευκαιρίας και χρονου δοθέντος θα γίνει κι αυτό.

Επισης απο το δικό σου κείμενο, η ολη περιγραφή της εικόνας με τον "βρωμερο τοίχο της πολυκατοικίας " και η συζήτηση σου με τα παιδια μου θύμισε σκηνη απο Ντοστογιεφσκικό μυθιστόρημα-σε καποιο αντιστοιχο αθλιο κτιριο της Αγίας Πετρούπολης του 19αι.- και εσυ κατι μεταξύ πριγκιπα Λεο(ΗΛίθιος) και Ρόντια(Εγκλημα και Τιμωρία).ΑΝ τα εχεις διαβάσει θα με καταλάβεις

Σε Χαιρετώ
ΝΑ΄σαι καλα.