Τρίτη, 1 Νοεμβρίου 2016

Προς τους νέους που «τολμούν» να σπουδάζουν στη σχολή της Κόκα-Κόλα.



Εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής». Στις 23/10/2016 ενεφανίσθη αυτό: 


Μια ολοσέλιδη καταχώριση-διαφήμιση της εταιρείας Κόκα-Κόλα με τίτλο «ΟΙ ΝΕΟΙ ΤΟΛΜΟΥΝ και η Coca-Cola τους στηρίζει» και υπότιτλο «Η πρωτοποριακή σχολή επιχειρηματικότητας και πάλι στη χώρα μας». 

Κατά τα αναγραφέντα «Η Coca-Cola, με την υποστήριξη του ιδρύματος της (The Coca-Cola Foundation), έφερε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην Ελλάδα τη Σχολή Επιχειρηματικότητας, την πρώτη σχολή χωρίς καθηγητές, αλλά με αναγνωρισμένους επιχειρηματίες! Η Σχολή Επιχειρηματικότητας διοργανώνεται από τη διεθνή ΜΚΟ ThinkYoung σε διάφορες πόλεις ανά τον κόσμο … Στόχος της να εμπνεύσει τους νέους να κυνηγήσουν τα όνειρά τους, να εφαρμόσουν τις ιδέες τους και να διευρύνουν τους επιχειρηματικούς τους ορίζοντες. Πρώτος σταθμός η Αθήνα … 100 νέοι, επίδοξοι επιχειρηματίες 18-35 ετών, μυήθηκαν στην επιχειρηματικότητα και εργάστηκαν με πάθος … με την καθοδήγηση 12 έμπειρων επιχειρηματιών-εμπόρων.». 

Σύμφωνα δε με την (εντός πλαισίου) δήλωση της κυρίας Νεκταρίας Μητράκου, Διευθύντριας εταιρικής επικοινωνίας της COCA-COLA HELLAS, «στην Coca-Cola, πιστεύουμε στο ελληνικό επιχειρηματικό πνεύμα και κυρίως στους νέους της Ελλάδας, οι οποίοι … μπορούν να συμβάλουν σε ένα καλύτερο αύριο για τη χώρα μας». 

Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια και δεν επιθυμώ να προσθέσω και άλλη φτώχεια σε εκείνην που βύθισε η Κόκα-Κόλα Κόμπανι τους εν Ελλάδι εργαζομένους της, θα ρωτήσω ευθέως τους φοιτήσαντες σ’ αυτήν την ιδιότυπη «σχολή»: 

Δεν μου λέτε μπόιζ εντ γκερλς, 

Ποια όνειρα θα κυνηγήσετε και ποιο είναι το καλύτερο αύριο στο οποίο θα συμβάλετε; Τι ακριβώς εμπνευσθήκατε και σε τι συγκεκριμένα μυηθήκατε; Εν ολίγοις τι ακριβώς σας δίδαξαν σ’ αυτή τη σχολή «επιχειρηματικότητας»; 

Σας δίδαξαν ότι όταν τα (υπερ)κέρδη μας περιορίζονται, κλείνουμε τα εργοστάσια στην Ελλάδα και πάμε στη Βουλγαρία με τα ημερομίσθια της πείνας; 

Σας δίδαξαν ότι πετάμε τους εργαζόμενους στο δρόμο και αν τολμήσουν να κηρύξουν μποϊκοτάζ στα (εισαγόμενα πλέον) προϊόντα μας, καταφεύγουμε στη Δικαιοσύνη για την «αδικία» που μας έγινε; 

Σας δίδαξαν ότι χρησιμοποιούμε την (όχι μόνο οικονομική) ισχύ μας για να εμποδίσουμε οποιαδήποτε προσπάθεια των απολυμένων να ενημερώσουν το κοινό, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζουμε την από πολλών ετών πλύση εγκεφάλου στους καταναλωτές, με διαφημίσεις όπου γκόμενες και γκόμενοι ζουν σε νιρβάνα επειδή καταναλώνουν τα θαυματουργά προϊόντα μας; 

Σας δίδαξαν ότι δεν διστάζουμε να προβούμε σε παραπλανητική διαφήμιση με σλόγκαν «μένουμε Ελλάδα», στην οποία εμφανίζονται εργάτες-ηθοποιοί να «εργάζονται» χαρούμενοι σε ένα κλειστό στην πραγματικότητα εργοστάσιο; 

Διότι αν σας τα δίδαξαν αυτά και τα ακούσατε αδιαμαρτύρητα, τα υιοθετήσατε και σκοπεύετε να τα εφαρμόσετε, λυπάμαι για σας. 

Αν όμως δεν σας τα δίδαξαν, τότε θα πρέπει να σας πληροφορήσω ότι είναι κοινοί υποκριτές. Διότι άλλα διδάσκουν και άλλα κάνουν. Μία επίσκεψη στην σελίδα των απολυμένων τής Κόκα-Κόλα στο facebook θα σας πείσει. Και η άγνοια δεν θα αποτελεί πλέον (αν αποτελούσε ποτέ) δικαιολογία για εσάς. 

Σε κάθε περίπτωση, αφού «τολμήσατε» μια φορά, και μάλιστα φωτογραφηθήκατε πανευτυχείς με τα χέρια σε στυλάκι «γιούπι», «ουάου» και «όου γιέα», αναμένω από σας να ξανατολμήσετε. Να στραφείτε προς την εταιρεία, τη σχολή της και τους δασκάλους της με τα χέρια τεντωμένα και τις παλάμες ανοιχτές σε στυλ «όρσε» («να μην σας τα χρωστάμε»). 

Έτσι, σαν ελάχιστο δείγμα σεβασμού προς τους ανθρώπους που λένε το ψωμί ψωμάκι βρε αδερφέ. 


2 σχόλια:

Αυτόλυκος είπε...

Αριστείδη,

η Κόκα-Κόλα απλώς διαφημίστηκε, (καλύπτοντας προφανώς τά έξοδα τής εμποροπανήγυρης), αλλά τό πράγμα φαίνεται ότι πάει αλλού, ώς συνήθως. Η ΜΚΟ ThinkYoung δέν είναι ό,τι κι ό,τι. Γραφεία σέ Βρυξέλλες, Γενεύη, Μαδρίτη καί Χόνγκ Κόνγκ.

Partners δέν είναι μόνον η Κόκα-Κόλα, αλλά μεταξύ άλλων καί η Vodafone καί βεβαίως-βεβαίως σάν Μάρτης πού δέν λείπει από Σαρακοστή, ο γνωστός κύριος (λέμε τώρα) τού Open Society Foundations, George Soros.

Η λεγάμενη ΜΚΟ είχε χώσει τήν ουρά της καί στήν Ουκρανία, μέ κάποιο πρόγραμμα πού είχε τίτλο "Maidan". Εδώ: http://www.thinkyoung.eu/single-post/2016/08/25/Maidan-the-aftermath διαφημίζουν (καί μάλιστα μέ μεγάλη υπερηφάνεια) τήν πρεμιέρα ενός ντοκυμαντέρ μέ τίτλο AZOV. Τό περιβόητο τάγμα δολοφόνων πού ξεκοίλιαζε γυναικόπαιδα μέ τίς ξιφολόγχες.

Μιά απορία έχω ρέ φίλε: Όλα αυτά τά βρήκα μέσα σέ 15 λεπτά. Από τά 100 χαζοπούλια πού τρέξανε, μή χάσουν τήν μεγάλη χαρά, κανένα δέν έκατσε νά ψάξει πού πηγαίνει; Τόση ευκολοπιστία ή καί αποβλάκωση υπάρχει; Τόση θολούρα λόγω ενός μεγάλου brand name; Δέν πάμε καθόλου καλά.

Ανώνυμος είπε...

στην ινδια παντως νερο δεν υπαρχει,αλλα η κοκα κολα,εχει εργοστασια αβερτα...
στις χωρες της αφρικης,νερο δεν υπαρχει,η επιβιωση ειναι δυσκολη,αλλα η κοκα κολα ειναι παντου..κανεις ντοπιος δεν μπορει να την αγορασει,αλλα ειναι παντου,και τους "βγαζει την γλωσσα"....
αστα φιλε! δυστηχως οι σκηνητες ειναι οι νικητες..